무릎통증, 당신이 알아야 할 모든 것!

무릎 통증은 한쪽에 발생할 수 있으며, 드물게 양쪽 무릎에 동시에 발생할 수도 있습니다. 무릎 통증이 있는 위치에 따라 무릎 주위에 다른 통증 상태가 발생할 수 있습니다. 대개 무릎 전체가 영향을 받기 때문에 통증을 구체적으로 분류하기는 어렵습니다.

무릎 통증은 종종 특정 원인으로 추적될 수 있습니다. 대부분의 경우 수술이나 약물 치료 없이 무릎 통증을 효과적이고 영구적으로 해결할 수 있습니다. 다음 장에서는 이것이 어떻게 작동하는지, 무엇이 증상을 일으키는지, 그리고 그 이유를 배우게 됩니다.

무릎 통증에 실제로 도움이 되는 것과 도움이 되지 않는 것은 무엇입니까?

현재 독일에서는 약 2천만 명의 사람들이 무릎 통증을 앓고 있지만 권장되는 수술과 조치는 종종 거의 효과가 없습니다. 예를 들어 관절경은 무릎 통증에 대한 가장 일반적인 중재 중 하나입니다. 무릎 통증을 치료하지만 더 이상의 명확한 이점은 없습니다.

무릎 골관절염 환자 180명을 무작위로 선택하여 관절경 검사나 위약 수술을 받았습니다. 수술이 완료되었음을 확신시키기 위해 위약 환자의 무릎에만 피부 절개를 실시했습니다. 결과는 다음과 같습니다. “개입 그룹 중 어느 시점에서도 위약 그룹보다 통증이 덜하거나 [무릎 관절의] 기능이 더 나은 것으로 판단할 수 없었습니다.” 이러한 치료 권장 사항에는 일반적으로 부적절한 환자 정보가 수반됩니다. 무릎 통증이 관절 연골 마모로 인해 발생한다는 잘못된 가정이 여전히 종종 나타납니다. 그러나 연골에는 통증 수용체가 전혀 없으므로 통증의 원인이 될 수 없습니다.

인공 무릎 관절 역시 너무 자주, 너무 빨리 사용되는 반면, 다른 치료법은 너무 빨리 배제됩니다. 국제적으로 유명한 무릎 전문의 Dr. Dr. Dr. 평균적으로 Hans Pässler는 권장되는 무릎 수술 4건 중 3건을 불필요하다고 생각합니다. 연구에 따르면 인공 관절을 가진 환자는 시술 후에도 여전히 무릎 통증이 있는 것으로 나타났습니다: 대부분의 경우 통증의 원인은 무릎 관절의 연골을 압박하고 파괴할 수 있는 강한 긴장을 형성하는 완고한 근육과 근막입니다.

골막의 수용체는 이러한 과도한 긴장으로 인해 연골과 관절에 대한 위협을 기록합니다. 그들은 정보를 뇌로 전달하며 여기에서 통증이 발생합니다. 그런 다음 뇌는 마모로 위협받는 부위인 무릎 관절에 통증을 보냅니다. 실제로는 뭔가를 바꿔야 한다는 우리 몸의 힌트일 뿐입니다. 따라서 근육-근막 긴장이 정상화되지 않으면 인공무릎관절 유무에 관계없이 무릎 통증과 관절 마모도 줄어들 수 없습니다.

1. 무릎통증은 어떻게 발생하나요?

무릎 통증은 종종 영구적인 부적절한 긴장, 비만, 연령 관련 무릎 관절의 연골 마모 또는 집중적인 스포츠 활동으로 인해 발생합니다. 예를 들어, 스포츠 활동 직후에 무릎 통증을 느끼기 때문에 이는 많은 사람들에게 논리적으로 보입니다. 35년 이상의 경험에 따르면 이는 스포츠 자체와는 아무런 관련이 없습니다! 굳건한 근육과 근막은 무릎 관절의 연골이 일방적인 압력으로 인해 강하게 압축되고 마모되도록 합니다. 따라서 뇌는 연골과 무릎 관절의 추가 손상을 방지하기 위해 통증을 보냅니다. 통증은 우리 몸의 일종의 신호로서 이전과 같이 계속되지 말라고 말합니다.

1.1. 근육과 근막이 굳어지는 이유는 무엇입니까?

건강한 사람은 결합 조직의 연조직 구성 요소인 근막이 침투한 656개의 근육을 가지고 있습니다. 관절이 늘어나거나 구부러질 때마다 근육과 주변 근막의 일부는 수축하는 반면 다른 부분은 이완되고 늘어납니다.

Unyielding muscles and fascia in the thigh

허벅지의 굳건한 근육과 근막

큰 허벅지 근육(대퇴사두근)은 무릎 관절 위로 뻗어 필요한 경우 늘려주는 4개의 근육 머리로 구성됩니다. 똑바로 서서 한쪽 다리를 뒤로 구부려 발뒤꿈치가 엉덩이에 최대한 닿게 하면 구부러진 무릎관절의 허벅지 근육이 늘어나게 됩니다. 그러나 우주에 똑바로 서 있으면 근육이 가장 짧은 위치에 있습니다.

다리 아래쪽의 굳건한 근육과 근막

앉은 자세에 있으면 햄스트링과 같은 다른 근막과 근육 그룹이 점점 더 단단해집니다. 종아리 쌍 근육은 또한 무릎 관절 위로 뻗어 있으며 관절을 구부리는 역할을 담당합니다. 서 있을 때는 늘어나며, 앉았을 때는 가장 짧은 위치에 있습니다. 자주 앉고 서 있는 결과, 다양한 근육과 근막이 점점 더 적게 수축되어 단축된 것처럼 보입니다.

일방적인 움직임 패턴으로 인해 근육과 근막이 굳건해집니다.

무릎 관절의 움직임은 오늘날 일상 생활에서 심각하게 제한되며 거의 사용되지 않는 관절 각도로 인해 너무 불균형합니다. 독일에서는 하루 평균 7시간 정도 앉아있습니다.

2016년 DKV 보고서에 따르면 독일인들은 정규 근무일에 평균 7시간을 앉아 있는 것으로 나타났습니다. 조사 대상자의 25%는 직장에서 혼자 앉아 최소 5시간을 보낸다고 답했습니다. 또한 25%는 적어도 3시간 동안 텔레비전 앞에 앉아 있다고 답했습니다. 여성은 남성보다 앉아서 보내는 시간이 약간 적은 반면, 젊은 사람들은 평균적으로 가장 많이 앉아 있는 시간을 가집니다. 즉, 근무일당 9시간에 무릎을 꿇고 자는 시간까지 더해집니다.

게다가 우리는 다리를 약간만 구부리거나 거의 쭉 뻗은 채로 거의 독점적으로 달립니다. 더 깊은 무릎 각도는 나이가 들수록 점점 더 적게 사용되며, 과부하 위험 때문에 일부 의사는 이를 금지할 수도 있습니다. 그 결과, 무릎 통증을 겪는 대부분의 사람들의 관절은 굽혀지지 않는 허벅지 근육의 긴장과 동시에 굽혀지지 않는 종아리 근육의 긴장으로 인해 관절이 너무 압박되어 반월판이 찢어지고 닳아 찢어지는 현상이 발생할 수 있습니다. 물론 무릎통증은 부상이나 사고로 인해 발생할 수도 있지만, 대부분의 경우 근육과 근막이 짧아지고 그에 따른 긴장이 원인이 됩니다.

1.2. 골관절염 무릎통증?

골관절염은 무릎 통증의 원인으로 진단되는 경우가 많으며, 특히 노인의 경우 더욱 그렇습니다. 무릎 골관절염(생선관절증), 즉 무릎 관절의 연골과 반월판이 과도하게 마모되고 찢어지는 것과 동시에 발생하는 무릎 통증은 20세 이상의 전체 인구의 약 10%에서 발견될 수 있습니다. 55. 55세 이상 인구의 25%가 적어도 1년에 한 번은 심한 무릎 통증을 경험합니다.

의학적 교리에 따르면, 무릎 관절의 관절염은 무릎 관절의 과도한 마모와 찢어짐을 의미하며, 이는 무릎 관절에 장기간의 과도한 부담, 골다공증과 같은 뼈 질환, 반달판 손상과 같은 부상, 관절 염증 등으로 인해 발생할 수 있습니다. 관절염이나 무릎 관절의 정렬 불량 등이 있습니다. 관절 마모는 무릎 통증, 무릎 관절이 움직일 때 소리가 나는 등의 증상이 나타나기 전에는 아무런 증상 없이 오래 지속될 수 있습니다.

“임상관절증”(예: 무릎 관절염) 진단을 받은 경우 연골이나 심지어 무릎 관절까지 심하게 마모되었다는 소견은 물론 옳습니다. 하지만, 무릎 통증의 원인을 연골 마모로 보는 것은 실수입니다! 어떻게 작동할까요? 결국, 연골에는 통증 수용체가 없습니다. 그러나 동시에 발생하는 구조적 손상과 통증 사이의 인과관계가 여기서 종종 발견됩니다. 우리는 수십년의 경험으로 인해 무릎 골관절염이 유전적이거나 노년의 정상적인 부작용이라는 일반적인 의견을 확인할 수 없습니다.

마모는 일반적으로 무릎 관절의 연골을 너무 많이 압박하는 근육과 근막이 과도하게 늘어나서 발생합니다. 따라서 뇌는 손상을 막기 위해 신체의 해당 부위에 통증을 투사합니다. 통증 때문에 무릎 치환술을 받거나 진통제를 처방받는다고 해서 마모가 변하지는 않습니다. 근육과 근막의 긴장은 영구적으로 정상화되어야 합니다.

1.3. 일반적으로 무릎 통증은 다음과 같이 분류됩니다.

무릎 앞쪽 통증 또는 슬개골 통증

무릎 앞쪽의 통증이 허벅지와 다리 아래쪽으로 퍼지는 경우가 많습니다. 일반적인 통념에 따르면 이러한 형태의 무릎 통증은 무릎 관절의 움직임이 변위, 정렬 불량 및 변형으로 인해 제한되는 슬개골(슬개골)에 의해 발생하는 경우가 많습니다. 이 견해에 따르면, 무릎 통증은 고르지 못한 근육과 근력 훈련 또는 슬개골 뒤의 관절염(후퇴 슬개골 관절염)의 결과로 발생하는 경우가 많습니다. 일반적으로 많은 의사들에 따르면 무릎 관절 통증은 류마티스 질환의 증상일 수도 있습니다.

일명 점퍼스니(Jumper’s Knee)라고도 불리는 이 질환은 기존의 진단에서도 무릎 앞쪽 통증의 원인으로 자주 거론되고 있다. 이 진단은 점프 동작, 급격한 방향 전환 및 급제동을 자주 수행하는 운동선수에게 특히 널리 퍼져 있습니다. 슬개골 힘줄에 과부하가 걸리면 슬개골 아래쪽 가장자리의 힘줄 부상(건병증)이 발생하고 이에 상응하는 통증이 발생합니다.

무릎 안쪽 통증

무릎 안쪽의 통증은 무릎 관절 안쪽 공간에 영향을 미치는 경우가 많으며, 허벅지 안쪽과 다리 아래쪽으로 방사될 수 있습니다. 여기에서 특별한 스트레스를 느낀다면 허벅지 통증에 관한 통증 백과사전 기사를 읽어보세요. 일반적인 통념에 따르면, 무릎 안쪽의 통증은 주로 발의 잘못된 정렬, 낡고 잘못된 신발로 인해 발생합니다. 이 견해에 따르면 원인은 또한 반월상연골 손상, 반월상 연골 손상, 활액낭 염증, 힘줄 손상 또는 알베크병과 같은 질병일 수도 있습니다. 스포츠 중 잘못된 움직임과 부적절한 긴장은 내측 반월판을 손상시켜 내부에 심한 통증을 유발하고 무릎의 움직임을 제한할 수 있습니다. 또한 반월판 통증에 대한 통증 백과사전 항목을 참고하시기 바랍니다.

무릎 바깥쪽 통증

이 경우에도 낡은 신발과 자세이상이 통증의 흔한 원인이라고 합니다. 하지만 무릎 바깥쪽에 통증이 있는 경우에는 휜다리, 무릎관절 등 무릎관절의 위치이상도 함께 확인해야 합니다. 또한, 외인대나 반월상연골의 손상, 영구적인 무거운 하중, 외측 무릎관절 틈의 마모 및 찢김 등이 원인일 수 있으므로 광범위한 검사를 통해 밝혀내야 합니다.

외부 무릎 통증의 일반적인 원인은 소위 주자의 무릎이며, 특히 스포츠에 활동적인 사람들의 경우 더욱 그렇습니다. 코어와 둔부 근육이 약하기 때문에 달릴 때 무릎의 힘줄이 과도하게 긴장될 수 있습니다. 휜다리는 규칙적인 운동과 관련하여 주자의 무릎으로 이어질 수도 있습니다. 전통적인 통념에 따르면 외부 통증은 무릎 관절 위 허벅지 뼈의 외부 뼈 돌출부에 힘줄 판이 마찰되어 발생한다고 합니다. 운동선수의 경우 – 이 의견에 따르면 – 반복적인 무릎 굴곡과 그에 따른 무릎 관절의 확장은 자극을 유발할 수 있으며, 이는 증상이 있는 주자의 무릎 통증과 불편함을 유발합니다. 처음에는 무릎 바깥쪽 통증이 달릴 때만 발생하다가 나중에는 걸을 때도 발생합니다.

무릎 뒤 통증

과도한 훈련이나 부적절한 훈련으로 인해 슬와근이나 햄스트링에 무리가 가는 것이 슬와 통증의 원인이 될 수 있다는 것이 일반적인 통념입니다. 그런 다음 일반적으로 이러한 근육의 힘줄에 자극이나 염증이 발생하며 이는 무릎 구멍의 외부 또는 내부에 해당 통증 증상을 통해 눈에 띄게 됩니다. 또한, 힘줄이 두꺼워지거나 과열되어 영향을 받을 수도 있습니다. 이러한 경우, 무릎을 구부리는 등의 움직임은 대개 특히 불쾌한 무릎 통증을 유발하며, 이는 허벅지로 퍼질 수 있습니다.

전통적인 통념에 따르면, 무릎 통증, 특히 슬와 부위의 통증은 반월상연골 후각의 병변과 같은 부상의 징후일 수도 있습니다. 무릎의 사고나 비틀림은 반월판이나 무릎 인대 및 힘줄에 부상을 초래할 수 있습니다. 십자인대 파열과 반월판 부상은 특히 프로 스포츠에서 자주 진단됩니다.

다른 형태의 무릎 통증

특히 프로 스포츠에서는 좋지 않은 움직임이나 사고로 인해 무릎이 비틀리거나 반월판이 찢어지는 등 반복적으로 무릎 염좌와 손상이 발생합니다. 연골 조각이 무릎 관절에서 빠져 나올 수도 있습니다. 의심스러운 경우 MRI 및 X-ray를 통한 확장 검사를 통해 명확성을 얻을 수 있습니다.

특히 계단을 오르거나 내려올 때 불편함과 무릎 통증을 느끼는 분들이 많습니다. 슬개골 위치 이상, 무릎 마모 및 파열, 후방십자인대 등이 계단 오를 때 통증의 원인으로 꼽히는 경우가 많다. 걸을 때 전방십자인대(ACL 파열)와 슬개골 문제가 원인이라고 한다.

2. 무릎 통증의 증상은 무엇입니까?

통증은 다양한 형태로 나타나므로 문제를 올바르게 식별하는 것이 매우 중요합니다. 다음과 같은 장소에서 느낄 수 있습니다.

  • 무릎 관절에
  • 무릎 바깥쪽에
  • 무릎 안쪽에
  • 무릎의 움푹 들어간 곳에
  • 무릎 앞쪽에
  • 슬개골 주위

무릎의 마모와 찢어짐은 관절과 반월판의 접촉면에 있는 연골에 영향을 줄 수 있습니다. 다음 증상을 주의 깊게 살펴보아야 합니다.

  • 시작 통증으로 인한 뻣뻣함
  • 부종
  • 부하가 증가하거나 감소할 때 통증
  • 안정성 감소
  • 걷는 동안 멈출 수밖에 없게 만들고 결국 쉴 때나 밤에 괴로움을 주고 점차 활동을 제한하는 통증

3. 무릎 통증에 대한 이상적인 자기 완화

무릎 통증이 있는 분들은 검사 후 물리치료 등의 보존적 조치 외에 항염증제, 진통제, 코르티손, 히알루론산 등을 처방하거나 주사하는 경우가 많습니다. 진통제와 같은 약물이 미량영양소 결핍의 원인이 될 수 있다는 사실은 종종 무시됩니다. 이러한 결핍은 치유를 추가적으로 지연시킬 수 있습니다.

연골 평활화, 반월판 제거 또는 전환 수술을 포함한 관절경술도 수행할 수 있으며 마지막으로 인공 무릎 관절을 사용할 수 있습니다. 인공관절을 삽입한 후에도 지속되는 무릎 통증은 대개 더 이상 치료가 불가능한 것으로 분류된다. 영향을 받은 사람들에게는 영구적으로 강력한 진통제와 심리적 치료가 제공됩니다. 어떤 경우에는 불행하게도 “고통을 안고 사는 법을 배워야 한다”는 말을 자주 듣습니다.

3.1 많은 치료법이 도움이 되지 않는 이유?

무릎 반사가 효과를 나타내지 않음

무릎 관절 반사 검사, 이른바 관절경 검사의 경우, 무릎 관절을 검사하기 위해 작은 피부 절개를 통해 관절경을 삽입합니다. 관절경은 작은 비디오 카메라와 광원, 세척 및 흡입 장치가 포함된 얇은 튜브입니다. 손상을 직접 치료하기 위해 다른 도구를 도입할 수 있습니다. 예를 들어 반월판이 찢어진 경우 찢어진 부분을 작은 가위로 잘라냅니다.

그러나 유명한 "New England Journal of Medicine"에 게재된 Bruce Moseley의 잘 알려진 연구에서는 이러한 무릎 반사 요법과 치료 방법이 통증을 완화시키지 못한다는 사실을 보여줍니다.

무작위로 선정된 무릎 골관절염 환자를 대상으로 무릎 관절 내시경 검사를 실시한 반면, 이는 위약 대조군에서만 가짜였습니다. 통념에 따르면 실제로 무릎 내시경 검사를 받은 그룹은 위약 그룹보다 통증이 적고 무릎 기능이 좋아졌어야 했습니다. 그러나 연구자들은 놀랍게도 이 연구에서 두 그룹 사이에 차이가 없다는 사실을 발견했습니다. )

무릎 골관절염 환자 180명을 무작위로 선택하여 관절경 검사나 위약 수술을 받았습니다. 수술이 완료되었음을 확신시키기 위해 위약 환자의 무릎에만 피부 절개를 실시했습니다. 결과는 다음과 같습니다. "어떤 개입 그룹도 위약 그룹보다 통증이 덜하거나 [무릎 관절의] 기능이 더 좋아진 경우는 없었습니다."

Bertelsmann Foundation의 연구에 따르면 많은 무릎 수술은 환자의 의학적 필요가 아니라 경제적 요인에 따라 결정됩니다. 부유한 지역에서는 골관절염이 덜 흔하지만 환자들이 인공 무릎 관절을 시술받을 가능성이 더 높습니다. 또한 무릎 반사의 유용성에 의문이 제기됩니다. 이는 해당 카운티에서 수술에 경제적 이해관계를 가질 수 있는 의사의 공급 과잉과 관련이 있을 수 있습니다. 적어도 그것이 SPIEGEL ONLINE의 논평에 따르면 연구가 시사하는 바입니다.

인공 무릎의 건강 위험

인공 무릎 관절은 일반적으로 티타늄이나 코발트 기반 합금으로 구성됩니다. 한 연구에 따르면 인공 무릎 관절을 이식한 사람들의 혈액 내 코발트 수치는 5년 후 4ppb로 크게 증가한 것으로 나타났습니다. 비교를 위해 인공 관절이 없는 사람들의 경우 혈액에서 평균 코발트 수치가 0.25ppb 미만으로 발견되었습니다. 그 결과는 파괴적입니다. 체내 코발트가 만성적으로 과잉되면 갑상선 기능 저하증과 심장 근육 손상 등의 독성 증상이 나타날 수 있습니다. 따라서 보스턴 대학교 의과대학 연구진이 인공 무릎 관절이 심장마비 위험을 증가시킨다는 사실을 발견한 것은 놀라운 일이 아닙니다.)

또한, 스트레스가 관련될 때마다 염증 복구 과정도 발생합니다. 자연 관절은 건강한 신체의 면역 체계를 통해 염증에 대응할 수 있지만 인공 무릎 관절은 이를 수행할 수 없습니다. 결국 보철물은 스스로를 방어할 수 없는 이물질이므로 종종 염증의 원인이 됩니다. 쥐트도이체 차이퉁(Süddeutsche Zeitung)은 이 문제에 대해 자세한 기사를 통해 다음과 같이 보도했습니다. 다리 절단조차도 심각한 염증 사례로 이어질 수 있습니다. 염증이 제때에 발견되면 대개 항염증제를 처방하게 되는데, 이로 인해 부작용이 발생할 수 있습니다.

히알루론산 주사로는 무릎 통증을 영구적으로 완화할 수 없습니다!

히알루론산은 무릎 통증에도 자주 사용되지만 그 이점이 명확하게 입증되지는 않았습니다. 히알루론산은 무릎 윤활액의 천연 성분이며 윤활제 역할을 합니다. 히알루론산을 주사하면 활막액의 윤활성이 좋아지고 염증을 억제해 통증을 완화시키는 효과가 있다고 합니다. 그러나 이에 관한 연구의 절반에서는 이 치료법이 효과가 없는 것으로 나타났습니다. 나머지 절반은 통증 완화 효과가 있지만 일정 기간 동안만 가능합니다. 이것은 장기적으로 무릎 통증을 해결하지 못합니다.

어쨌든 베를린 막스 플랑크 연구소의 하딩 위험 역량 센터에서는 무릎 통증에 대한 히알루론산 주사의 지속적인 효과를 확인할 수 없었습니다. 몇 달이 지나면 개선 효과가 더 이상 감지되지 않습니다.) 반면에 위험은 지금까지 부분적으로만 연구되었으며 과소평가되는 경우가 많습니다. 그러나 일반적으로 환자는 이에 대해 제대로 알지 못합니다.

4. 경미한 무릎 통증에 권장되는 치료법

중국과 기타 동남아시아 지역에서는 무릎 통증에 대해 널리 받아들여지는 치료법은 전통 한의학 통증 완화 패치를 사용하는 것입니다. 이 통증 완화 패치에는 캡사이신, 장뇌, 보르네올, 멘톨 등을 포함한 천연 식물 및 동물 성분이 포함되어 있습니다. 경피 기술을 통해 진통패치의 유효성분이 무릎의 통증 부위에 천천히 작용하여 환자의 새로운 통증을 장기간(8~12시간) 안정적으로 완화시켜 줍니다. 리도카인과 같은 처방전 없이 구입할 수 있는 통증 완화 패치와 비교하여 한약 통증 완화 패치는 안전성과 부작용 측면에서 더 나은 성능을 가지고 있습니다.

QLTANG은 한약 통증 완화 패치 전문 제조업체로서 다양한 유형의 TCM 통증 패치를 제공할 수 있습니다. 모든 한방 통증 완화 패치 제품은 FDA 테스트를 통과하였으므로 안심하고 구매하고 사용하실 수 있습니다.

한방 통증 완화 패치에 대해 더 자세히 알고 싶거나 무료 한방 통증 완화 패치를 받고 싶다면 아래 버튼을 클릭하여 한약 통증 완화 패치 무료 샘플을 받아보세요.

우리의 제품

뜨거운 판매 TCM 통증 패치

우리에게 물어볼 것이 있습니까?

양식에 이메일을 작성해 주시면 곧 도와드리겠습니다!

knee pain - Everything you need to know!

Knee pain can occur on one side or, more rarely, on both knees at the same time. Depending on where the knee pain is, different pain conditions can occur around the knee. The entire knee is usually affected, so it is difficult to classify the pain specifically

Knee pain can often be traced to a specific cause. An effective and permanent solution to your knee pain in most cases – without surgery or medication. In the chapters that follow, you’ll learn how it works, what’s causing your symptoms, and why.

What really helps with knee pain and what doesn't?

Around 20 million people in Germany currently suffer from knee pain, yet the recommended surgeries and measures often have little effect: for example, arthroscopy is one of the most common interventions for knee pain, although several studies have shown that It has some effect in the treatment of knee pain, but has no clear further benefit.

180 patients with osteoarthritis of the knee were randomly selected to receive either arthroscopy or placebo surgery. Only skin incisions were made on the knees of the placebo patients in order to be able to convince them of the completed operation. The result: “At no point was one of the intervention groups able to determine less pain or better function [of the knee joint] than the placebo group.” Such therapy recommendations are usually accompanied by inadequate patient information: the wrong assumption that the pain in the Knees came from the wearing out articular cartilage, is still often represented. However, the cartilage has no pain receptors at all and therefore cannot be the source of the pain.

Artificial knee joints are also used far too often and too quickly, while other therapy options are ruled out too quickly. The internationally renowned knee specialist Prof. Dr. medical On average, Hans Pässler considers three out of four recommended knee surgeries unnecessary) Studies show that patients with artificial joints still have knee pain after the procedure) We are not surprised: In most cases, the cause of the pain is unyielding muscles and fascia, which build up strong tension that can compress and destroy the cartilage in the knee joints.

Receptors in the periosteum register the threat to cartilage and joints from this excessive tension. They forward the information to the brain and this is where the pain arises: The brain then sends pain to the regions that are threatened by wear and tear: your knee joints. Actually just a hint from our body that we should change something. So if the muscular-fascial tensions are not normalized, the knee pain and joint wear and tear cannot decrease either – regardless of whether you have an artificial knee joint or not.

1. How does your knee pain come about?

Knee pain is often attributed to permanent improper strain, obesity, age-related cartilage wear in the knee joint or intensive sporting activities. This seems logical to many, since they notice knee pain shortly after a sporting activity, for example. According to our more than 35 years of experience, this has nothing to do with the sport itself! Unyielding muscles and fascia ensure that the cartilage in the knee joints is strongly compressed and wears out due to the one-sided pressure. The brain therefore sends pain to prevent further damage to the cartilage and knee joint: the pain, as a kind of cue from our body, tells us not to continue as before.

1.1. Why do your muscles and fascia become unyielding?

A healthy person has 656 muscles permeated by fascia, the soft tissue component of connective tissue. Each time a joint is stretched or flexed, parts of the muscle and surrounding fascia contract while others relax and stretch.

Unyielding muscles and fascia in the thigh

Unyielding muscles and fascia in the thigh

The large thigh muscle (musculus quadriceps femoris) consists of four muscle heads that reach over the knee joint and stretch it if necessary. Standing up straight and bending one leg back so that your heel touches your buttocks as much as possible will stretch the thigh muscle at the bent knee joint. However, if you are standing straight in space, the muscle is in the shortest position.

Unyielding muscles and fascia in the lower leg

When you’re in a seated position, other fascia and muscle groups, like the hamstrings, become increasingly unyielding. The twin calf muscle also runs over the knee joint and is responsible for flexing the joint. When you stand, it is stretched, and when you sit, it is in the shortest position. As a result of frequent sitting and standing, different muscles and fasciae give less and less and thus appear shortened.

One-sided movement patterns make your muscles and fascia unyielding

The movement of the knee joints is severely restricted by our everyday life today and far too unbalanced in the little used joint angles. In Germany, people sit an average of seven hours a day。

The 2016 DKV report shows that Germans sit an average of seven hours on a normal working day. 25 percent of those surveyed stated that they spend at least five hours sitting down at work alone. 25 percent also stated that they sat in front of the television for at least three hours. Women spend slightly less time sedentary than men, while younger people average the most sedentary time: a full nine hours per workday, compounded by bent-knee sleeping.

In addition, we run almost exclusively with our legs only slightly bent or almost straight. Deeper knee angles are used less and less with increasing age or may even be prohibited by some doctors because of the alleged risk of overloading. As a result, the joints of most people who suffer from knee pain are so compressed by the tension of the unyielding thigh muscles and at the same time unyielding calf muscles that the menisci can tear and wear and tear can occur. Of course, knee pain can also be caused by injuries or accidents, but in most cases, shortened muscles and fascia and the resulting tension are the cause.

1.2. Osteoarthritis knee pain?

Osteoarthritis is often diagnosed as the cause of knee pain, especially in older people. Osteoarthritis of the knee (gonarthrosis), i.e. excessive wear and tear of the cartilage and menisci in the knee joint, as well as the knee pain that occurs at the same time, can be found in about 10 percent of all people over the age of 55. 25 % of people over the age of 55 experience severe knee pain at least once a year.)

According to medical doctrine, arthrosis in the knee joint means excessive joint wear and tear in the knee, which can be caused by long-term heavy strain on the knee joints, bone diseases such as osteoporosis, injuries such as meniscus damage, joint inflammation such as arthritis or a misalignment of the knee joints. Joint wear and tear can go a long way without symptoms before knee pain, noise when the knee joints move, and other symptoms appear.

If you are diagnosed with “gonarthrosis” – i.e. knee arthrosis – then the finding that your cartilage or even the knee joint is badly worn is of course correct. However, it is a mistake to see the cause of your knee pain in the cartilage wear! How is that supposed to work? After all, there are no pain receptors in your cartilage. However, a causal connection between the simultaneously occurring damage to the structure and the pain is often seen here. Due to our decades of experience, we cannot confirm the prevailing opinion that osteoarthritis of the knee is genetic or a normal side effect of old age.

The wear and tear is usually caused by overstretched muscles and fasciae, which compress the cartilage in the knee joint too much. The brain therefore projects pain to that area of the body to stop the damage. Getting a knee replacement or a prescription for pain medication because of the pain doesn’t change the wear and tear. The tension in your muscles and fascia must be permanently normalized.

1.3. Conventionally, knee pain is divided into the following categories

Anterior knee pain or pain at the kneecap

Pain in the front of the knee can often radiate into the thighs and lower legs. According to conventional wisdom, this form of knee pain is often caused by the kneecap (patella), whose movement in the knee joint is restricted by displacement, misalignment and deformation. According to this view, knee pain often occurs as a result of uneven muscle and strength training or arthrosis behind the kneecap (retropatellar arthrosis). In general, according to many doctors, joint pain in the knee can also be a symptom of a rheumatic disease.

The so-called jumper’s knee is also frequently cited as a reason for knee pain on the front in conventional diagnoses. This diagnosis is particularly widespread in athletes who frequently perform jumping movements, rapid changes of direction and abrupt braking. Overloading the patellar tendon leads to injuries of the tendon (tendinopathy) at the lower edge of the patella, which entails corresponding pain.

Knee pain on the inside

The pain on the inside of the knee often affects the inner knee joint space and can radiate to the inside of the thighs and lower legs. Read our pain encyclopedia article on thigh pain if you feel particular stress here. According to conventional wisdom, pain on the inside of the knee is mainly caused by misalignment of the feet as well as worn and bad shoes. According to this view, the cause can also be injuries and damage to the meniscus, bowlegs, inflammation of a bursa, tendon damage or diseases such as Ahlbäck’s disease. Wrong movements during sports and improper strain can injure the medial meniscus, resulting in severe pain on the inside and restricted movement of the knee. Please also note our pain encyclopedia entry on meniscus pain.

pain on the outside of the knee

In this case, too, worn-out shoes and malpositions are said to be a common reason for the pain. However, in the case of knee pain on the outside, malpositions of the knee joint, such as bow legs or knock knees, should also be checked. In addition, injuries to the outer ligament or meniscus, permanent heavy loads and wear and tear of the outer knee joint gap can be the cause and should be clarified by extensive examinations.

A common reason for external knee pain is the so-called runner’s knee, especially in people who are active in sports. Due to a weak core and gluteal muscles, the tendon plate on the knee can be overstrained when running. Bow legs can also lead to runner’s knee in connection with regular exercise. Conventional wisdom has it that external pain is caused by the tendon plate rubbing against the external bony prominence of the thigh bone over the knee joint. In athletes – according to this opinion – the repeated knee flexion and subsequent extension of the knee joint can lead to irritation, which causes the symptomatic runner’s knee pain and discomfort. Initially, the knee pain on the outside only occurs when running, but later also when walking

pain behind the knee

Conventional wisdom has it that straining the popliteal muscles or the hamstrings from overtraining or improper training can be the cause of popliteal pain. Then there is usually an irritation or inflammation of the tendons of these muscles, which becomes noticeable through the corresponding pain symptoms on the outside or inside of the hollow of the knee. In addition, the tendons may be affected by thickening or overheating. In such a case, movements such as bending the knee usually cause particularly unpleasant knee pain, which can radiate into the thigh.

According to conventional wisdom, knee pain, especially in the popliteal region, may also be a sign of injury, such as a lesion in the posterior horn of the meniscus. Accidents or twists in the knee can cause injuries to the menisci or the knee ligaments and tendons. Cruciate ligament tears and meniscus injuries are frequently diagnosed, especially in professional sports.

other forms of knee pain

Especially in professional sports, unfavorable movements or accidents repeatedly lead to knee strain and damage, for example when the knee twists or the meniscus tears. A piece of cartilage can also break out of the knee joint. In case of doubt, the extended examination by MRI and X-ray should provide clarity.

Especially when climbing stairs or walking down, many people notice discomfort and knee pain. Patella malpositions, knee wear and tear and the posterior cruciate ligament are often said to be the cause of pain when climbing stairs. When walking down, the anterior cruciate ligament (ACL rupture) and kneecap problems are said to be the cause.

2. What are the symptoms of knee pain?

Pain comes in a variety of forms and identifying the problem correctly is extremely important. They can be felt in the following places:

  • in the knee joint
  • on the outside of the knee
  • on the inside of the knee
  • in the hollow of the knee
  • at the front of the knee
  • around the kneecap

Wear and tear in the knee can affect the cartilage on the contact surface of the joint and the menisci. You should look out for the following symptoms:

  • Stiffness with start-up pain
  • swelling
  • Pain when the load is increased or decreased
  • Decreased stability
  • Pain that forces you to stop while walking and eventually torments you at rest and at night, gradually limiting activity

3. Ideal self-relief for knee pain

After the examination, many people with knee pain are prescribed or injected with anti-inflammatory drugs and painkillers, cortisone or hyaluronic acid in addition to conservative measures such as physiotherapy. It is often ignored that medication such as painkillers can also be to blame for a micronutrient deficiency. Such a deficiency can then additionally delay healing.

Arthroscopies with cartilage smoothing, meniscus removal or conversion operations can also be carried out and finally artificial knee joints can be used. The knee pain, which persists even after the insertion of artificial joints, is usually classified as not further treatable. Those affected are permanently given strong painkillers and psychological care. In some cases, unfortunately, it is often said: “You have to learn to live with the pain.”

3.1 Why don't many treatments help you?

Knee reflections show no effect

In the case of knee joint reflections, so-called arthroscopies, an arthroscope is inserted through a small skin incision in order to examine the knee joint. An arthroscope is a thin tube with a small video camera and light source, and irrigation and suction devices. Other instruments can be introduced to treat the damage directly: For example, in the case of a meniscus tear, the torn part is cut out with small scissors.

However, the well-known study by Bruce Moseley, which was published in the renowned "New England Journal of Medicine", shows that such a knee reflection with therapeutic measures does not alleviate the pain.

A knee joint endoscopy was performed on randomly selected people with knee osteoarthritis, while this was only faked in a placebo control group. According to conventional wisdom, the group that actually received a knee endoscopy should have experienced less pain and better knee function than the placebo group. But to the astonishment of the researchers, the study found no difference between the groups. )

180 patients with osteoarthritis of the knee were randomly selected to receive either arthroscopy or placebo surgery. Only skin incisions were made on the knees of the placebo patients in order to be able to convince them of the completed operation. The result: "At no point did any of the intervention groups experience less pain or better function [of the knee joint] than the placebo group."

The study by the Bertelsmann Foundation suggests that many knee operations are not based on the patient’s medical needs, but rather on economic factors. In affluent regions, patients are more likely to receive an artificial knee joint, although osteoarthritis is less common there. In addition, the usefulness of knee reflections is questioned. This could be related to an oversupply of doctors found in these counties who could have an economic interest in the operations. At least that’s what the study suggests, as SPIEGEL ONLINE comments.

Health Risks of Artificial Knees

Artificial knee joints usually consist of a titanium or cobalt-based alloy. A study showed a significantly increased cobalt level of 4 ppb in the blood of people with an artificial knee joint after five years. For comparison: in people without artificial joints, on the other hand, an average cobalt level of less than 0.25 ppb was found in the blood. The consequences are devastating: a chronic excess of cobalt in the body can lead to toxic symptoms in the form of hypothyroidism and damage to the heart muscle. So it’s not surprising that a team of researchers at Boston University School of Medicine discovered that artificial knee joints increase the risk of heart attacks.)

In addition, whenever stress is involved, inflammatory repair processes also occur. The natural joint can counteract the inflammation via the immune system of a healthy body – an artificial knee joint cannot do this. After all, a prosthesis is a foreign body that cannot defend itself and is therefore often a source of inflammation. The Süddeutsche Zeitung reported on this problem in a detailed article: Even leg amputations can be the result in severe cases of inflammation. If the inflammation is recognized in good time, this is usually followed by a prescription of anti-inflammatory drugs, which in turn can have side effects.

Hyaluronic acid injections cannot permanently relieve you of knee pain!

Hyaluronic acid is also often used for knee pain, although its benefit has not been clearly proven. Hyaluronic acid is a natural component of the synovial fluid in the knee and acts there as a lubricant. The injection of hyaluronic acid is said to improve the lubricity of the synovial fluid and inhibit inflammation, which is said to lead to pain relief. However, half of the studies on this show that this therapy has no effect. The other half has a pain-relieving effect, but only over a certain period of time. This will not fix your knee pain in the long run.

In any case, the Harding Center for Risk Competence at the Max Planck Institute in Berlin has not been able to determine any lasting effect for the injection of hyaluronic acid against knee pain: After a few months, the improvements are no longer detectable.) On the other hand, the risks have so far only been partially researched and are frequently discussed underestimated. However, the patient is usually not properly informed about this.

4. Recommended Treatment for Minor Knee Pain

In China and other Southeast Asian regions, a widely accepted treatment for knee pain is the use of traditional Chinese medicine pain relief patches. These pain relief patches feature all-natural plant and animal ingredients, including capsaicin, camphor, borneol, menthol, and more. Through the transdermal technology, the active ingredients in the pain relief patch can slowly act on the painful part of the knee, and stably relieve the new pain of the patient for a long period of time (8-12 hours). Compared with over-the-counter pain relief patches such as lidocaine, traditional Chinese medicine pain relief patches have better performance in terms of safety and side effects.

QLTANG is a professional manufacturer of traditional Chinese medicine pain relief patches, we are able to provide you with various types of TCM pain patches. All traditional Chinese medicine pain relief patch products have passed FDA testing, so you can buy and use with confidence.

If you want to learn more about Chinese Herbal Pain Relief Patches, or want to get a free Chinese Herbal Pain Relief Patch, please click the button below to get a free sample of a traditional Chinese medicine Pain Relief Patch.

Have Anything To Ask Us?

Please fill in your email in the form and we'll get back to assist you soon!

Welcome To Contact Us!

Please fill in your email in the form and we'll get back to assist you soon!